tirsdag den 26. november 2013

Dagens GDS. Et tube tørklæde

 
Dagens forslag til en GDS gave er et TUBE tørklæde. Mit er lavet af bunden af en Jersey kjole som jeg var vild med, men som bare sad virkelig dårligt (nok fordi jeg er lidt bred forneden). Så den blev slagtet. Du kan selvfølgelig bare bruge et stykke frisk Jersey med eller uden mønster alt efter dine præferencer.
 
Du kan faktisk også lave den i fast stof. Og du kan lade den gå to gange om halsen, hvis du vil have mere fylde eller lege med flere mønstre.
 
Et eksempel på et med flere faste mønstrede stoffer og 2 gange rundt, finder du her:
Super fint ikke?
 
Hvordan: Målebåndet køres rundt om halsen 1 eller 2 gange efter hvad du ønsker dig. Så har du længden. Bredden afhænger lidt af stoffet synes jeg, men bare tænk i lidt mere enddobbelt bredde, af hvad du ønsker den færdige model.
 
Sy røret sammen på den lange led ret mod ret. Sy enderne næsten sammen men efterlad et hul til at vende ud igennem. Vend - sy sammen med fine sting.
DING - så er du færdig. Videre til næste gave!
....Eller hvis det er fast stof, så måske lige en tur med strygejernet, men så må du også videre.
 
PS. Hvis du har børn der gerne vil lave gaver ved symaskinen, kunne tørklædet her også være en mulighed!
 
Yeps, det er mig der har stillet op som model i dagens anledning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar