mandag den 18. oktober 2010

En strikket hue - til mig.

Endelig lidt nyt. Jeg har flere gange haft trangen til at styrte hen til maskinen og bare bikse et eller andet lyn hurtigt sammen, bare for igen at have et kreaprojekt at vise frem her på bloggen. Men jeg har haft så forfærdlig travlt, så jeg næsten ikke selv kan tro det. Men noget at travlheden har været et heldagsmøde og her havde jeg så medbragt mit første strikkeprojekt i mange år. En hue til mig. Og nu er den færdig. Den har en lille tut i toppen og øreklapper med fletninger. Et gratis drops mønster. Du kan finde alle de gratis mønstre her.: http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php 
Og mønsteret til denne hue er her: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=80&d_id=14&lang=dk

Og temmelig ujævn. Man kan godt se, jeg ikke er rutineret. Men den er rigtig god at have på. Jeg elsker den allerede. Og Bastian synes den var skøn og bad straks om, at jeg også strikker en hue til ham. Han vil godt ha en lidt anden model og det skal han da få, ikk! Har lige lånt en "huer til børn "-bog på biblo, hvor der er en fin en med en slags kasket skygge og lidt der går ned i nakken. Måske kan man lige strikke lidt på køreturen til Jylland, når vi drager i sommerhus senere.

TIl sidst kan jeg ikke lade være med at prale af drivhuset. Det er for vildt. I søndags gik jeg lidt i panik over nattefrosten og skyndte mig ud for endelig at tømme det. Se bare hvad jeg fandt i mit drivhus den 17. oktober!!!

2 små skoleagurker, en gnalling af en peberfrugt og masser af små tomater. 17 okt 2010

1 kommentar:

  1. Det er en flot hue i en skøn farve. Ujævnheder i strikketøjet plejer at forsvinde ved vask. Glæder mig til at se, hvad du ellers får kreeret med strikkepindene ;o)

    SvarSlet