søndag den 5. februar 2012

Taske til Bastian

 



Jeg har længe haft lyst til at sy en form for messenger-bag. Og da Bastian manglede noget til svømmetøjet om torsdagen, var det jo bare at komme igang. Endelig er jeg kommet igang og blevet færdig. Bastian er glad og det var sjovt at lave.



Den er foret med noget stof jeg havde liggende. Det er ret stift og fyldt med pastaskruer.

Jeg har tilføjet en lomme og en lille karabinhage indvendig. Karabinhagen er dagens genbrug. Den stammer fra et par af Bastians gamle bukser, som var helt slidt ned.


Den har også fået en abestrop på hanken. Her kan man evt hænge sine svømmebriller, så de er nemme at finde i tasken. Bastian mener dig, at lommen er mere egnet, så måske bliver den bare til pynt,
Den er i øvrigt supernem at lave:
Jeg lavede et forstykke med afrundede hjørner og et bagstykke med samme hjørner, som så var noget længere (ikke dobbelt op), så der var nok til en klap. Klippede til sidst en lang strimmel i passende bredde, til at sætte mellem for- og bagstykke..
Foret er en kopi af dette.
De sys sammen hver for sig og placeres ret mod ret.
Hank fæstnes med knappenåle ml de to stykker ret side, så de bliver syet på samtidig med at taskerne syes sammen.

Når du syr taskerne sammen, efterlader du et stykke af klappen usyet til at vende igennem.
Kanten stikkes hele vejen rundt, så også hullet lukkes og den får lidt mere struktur.
Jeg har brugt Velcro til at lukke med, for hvis det bare er den mindste smule besværligt, ved jeg, at Bastian ikke får lukket den :-)

Så skal det bare blive torsdag, så han kan komme til svømning. hi hi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar