mandag den 26. november 2012

Juleby

November er udnævnt til perlemåned. Jeg når absolut intet ved min symaskine. Der er rigtig mange andre ting der tager min tid. Men tid til sine børn, skal man altid have. Og perlerne er altså et hit herhjemme lige nu.
Som en læser havde foreslået, udviklede det sig ganske rigtigt til en perleby. Silje og jeg har kreeret huse, kirke, nisser, træer mm. Jeg tror endda der kommer flere nisser og træer til, men her er den foreløbige by.

Du kan lave huse både på firkantede og sekskantede plader.
Det er nemt at lave fødder så husene og figurene står. Du skal blot udelade 2 perler i bunden på figuren og så lave 2 fødder af 5 perler hver. (3 på række og en op i hver side).
Mere avancerede fødder til perleplader finder du her:
http://www.eksuccessbrands.com/perlerbeads/creative/tips.htm
(hvis du klikker på projects ideas og en katagori herunder, er der også masser af fede hama projekter, at kaste sige over)

2 kommentarer: