tirsdag den 4. juni 2013

Party bluse til drenge (Nem GDS gave til drenge og piger.. og bedstefædre?)


Blusen her er lavet med selvlysende stof-spraymaling. Top cool tænkte jeg. Lige moget for drengene. Desværre gik malingen af i vask, selv om der står noget andet på hjemmesiden. Jeg har nu fået pengene tilbage, om må snarest prøve igen med en anden maling.

Men ideen er der ikke noget galt med, så den vil jeg gi videre her.


Sy eller køb en ensfarvet bluse.
Du kan vælge et hvilket som helst motiv, der vil gøre sig godt i silhuet. Yoda, en raket, et bogstav, et dyr, mulighederne er uendelige. Bastian valgte en hånd, på trods af alle mine "gode" ideer, var han fast besluttet på at det skulle være en hånd. Så det blev det. Hans egen selvfølgelig!

Motivet tegnes op på karton eller lign og klippes ud.

Læg aviser eller plastposer ind i trøjen, så det kun er øverste lag der får en tur.
Fasthold motivet på trøjen med noget tungt, der ikke tager skade af maling. Vi brugte en sten.

Gør dig klar til at spray jævnt fra den ene ende til den anden. Det bliver pænest, hvis du ikke holder pauser undervejs. Start øverst og bevæg dig nedad.

Lad tørre lidt og fjern så skabelonen.

Lad nu blusen tørre helt, før den er klar til brug.

Du kan købe stof-spray her:
http://www.simplyspray.dk/shop/simply-spray-4c1.html
Det koster 59 kr dåsen og så vidt jeg har forstået, er de almindelige farver (dem som ikke er selvlysende) vaskeægte!

Jeg ved ikke med jer - men jeg ser da lige et par nemme og hurtige gave ideer for mig her.
Fx en t-shirt med fødselarens forbogstav? Eller hvis det er mindre børn - favorit superhelten.

Vi lavede også en SUPER SILJE bluse til Silje (som jo altså også er vasket væk igen)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar