tirsdag den 4. februar 2014

Hjemmelavede hjemmesko med stjerner. Når tingene bare går helt galt...

Fandt modellen til et par skønne hjemmesko og måtte straks afprøve vejledningen. De var så fine og det så forholdsvis nemt ud, selv om det indbefattede noget med at quilte.(uha) Og jeg ELSKER varme fødder.

Jeg har nu syet den første sko, det er den i ser her:





Jeg synes egentlig den er ret fin, men øh..... jeg kan ikke passe den. Den er for lille. Modellen hedder str. 38-39, og den passer altså ikke til min str 39 fod, selv om jeg lagde godt med sømrum til. (og jeg har glemt, den der slids i toppen)

Mønster, vejledning og fint foto af et færdig syet sæt, finder du lige her: http://www.favequilts.com/Quilted-Wearables/Quilted-Christmas-Booties-from-Coats-Crafts/ct/1

Spørgsmålet er nu! Skal jeg sy den anden sko også og finde en værdig modtager? (Stoffet er jo klippet og det hele) Ellers skal jeg starte forfra og ligge en ekstra cm til hele mønsteret?

Det trækker godt nok ikke i mig, for at sy den anden.. . . . .

Jeg er ellers vild med stjerne stoffet. Hvis du også er glad for stjernestof, vil jeg lige sige, at jeg har opdaget man kan få stjernestof i både bomuld og jersey her hos stofgiganten som endda har rimelige portopriser sammenlignet med fx Stof og Stil. (stofgiganten: Bare søg på stjerner, så kommer alle stjernestofferne frem).

Det ku også være, man bare skulle købe sig sådan et par hjemmesko der kan lunes i mikro-ovnen, som dem på reklamen herunder. De skulle kunne holde varme i 2½ time. Wauw! Eller måske ku man lave nogen selv, med noget ris/hørfrø i? Hmm, tænker lige lidt.
 
********
Dette indlæg indeholder affiliatelinks. Det medfører ingen udgifter for dig når du handler, udgiften ligger hos firmaet. Men tak til dig, der støtter bloggen når du handler via disse links.


1 kommentar: