fredag den 20. juli 2012

Bæltepung -spejderpung

Jeg har syet en lille bæltepung til Bastian, så han kan holde styr på sine penge på spejderlejren. Han har nemlig ikke en almindelig spejderpung (og selv om jeg generelt er glad for spejdergrej, har jeg ikke den helt store tiltro til netop dem. Har oplevet alt for mange børn tabe deres penge).
Denne her er skæg og anderledes og kan også bruges af "ikke-spejder"-børn, der bare skal på ferie eller tur med klassen!

Den er syet som en almindelig lille pung, bare med en strop på bagsiden tilpasset bæltet. Lynlåsen er ca 10 cm og stoffet er stivet af med lidt vlies-ting. (Tutorial til alm lynlåspung her)
Alt stoffet er fra restekurven og her taler vi de ret så små rester.
Her kan man endda se de hvide stikninger på heldragten jeg talte om den anden dag

Bagsiden. Stroppen er syet på inden pungen blev syet sammen. Og jeg har strøget et lille navnemærke på, hvis nu den skulle forsvinde fra ham.

Med lidt held kommer drengen hjem fra denne spejdertur uden at have mistet penge eller sygesikringskort!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar