torsdag den 20. december 2012

Tutorial pimpet bøjle. Hurtig værtindegave.

Dagens kreation er: Pimp din bøjle!

Okay, det her kræver måske man har en indre prinsesse, der bestemt burde bo på et slot. Eller at modtageren har. Men helt ærlig så fortjener de fine kjoler, da at hænge på noget lækkert i skabet. Med et par stykker, kan man blive helt glad i låget hver gang man åbner skabet.



Den kan bruges til værtindegave eller til at styrke din egen eller din datters indre prinsesse.
Og det tager under en halv time.

Sådan gør du:
  • Find en passende bøjle - det kan blot være en renseribøjle eller plastikbøjle af en art.
  • Vælg stof (jeg har brugt et viskestykke, men alle fine rester kan bruges, fordelen ved viskestykket var, at det allerede var kantet i bunden).
  • Lig bøjlen ved kanten af stoffet (som ligger i 2 lag) og tegn rundt om bøjlen med 1 cm sømrum. I bunden 2 cm, hvis der ikke er kantet.
  • Lav kandet på bunden af de 2 stykker.
  • Så skal er pimpes. Brug din fantasi og hvad du nu har på lager. Bånd, blonder, mærker, hæklede blomster, knapper. Jeg har brugt guld-bølge bånd og en pink blonde for max prinsesse-effekt. Det kan selvfølgelig også gøres mere diskret / stiligt. Alt syes på inden de 2 stykker stof samles.
  • Sørg for at evt. bånd rammer hinanden. Det gøres nemmest ved at sy det ene på og derefter bestemme hvor det andet skal starte og slutte (hold det fx fast med et par stykker tape, til du er nået til symaskinen).
  • Siksak kanten på de 2 stof-stykker.
  • Sy stykkerne sammen ret mod ret, men efterlad et lille hul i toppen til bøjlespids.
  • Vend og prøv "frakken" på bøjlen. Er den for løs, kan man jo sy en ekstra gang, så den lige bliver lidt mindre
  • Jeg gav min en lille bitte syning på midten, for at holde den på plads på bøjlen. Det vælger du selv.
Modellen fra foto er til en værtindegave, men jeg har faktisk besluttet, at jeg selv skal ha et par stykker til at lyse op i skabet :-)  Det er jo den slags små ting, der gør hverdagen festlig.

God fornøjelse. Skriv gerne, hvis du laver en og hvor jeg kan se den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar