mandag den 20. januar 2014

Når tøserne er alene hjemme (om neglelak og Ewok hama)

Her i weekenden var tøserne alene hjemme. Og så kom neglelakken ellers frem. SuperSilje (7 år) holder sig til konceptet, jo flere farver - jo sjovere. Så først udvælger hun farverne og så rækkefølgen. Jow jow, intet er tilfældigt her :-)


Vi havde også aftalt, at bage kage sammen. Så var der lidt lækkert til at alle de hjemvendte drenge om søndagen. (En der var med spejderne i Sverige, en der var på karateweekend og en der var med drengene i skoven (manden)). Derfor bagte vi disse skønne mel og sukkerfri kanelsnegle:
http://madiharmoni.dk/kanelsnegle/

Jeg siger jer, de smager syndigt godt. Jeg lavede bare en mandelmel ved at blende mine mandler, i stedet for at købe den dyre. Men kokosfibrene  har jeg betalt i dyre domme for (Det er selvfølgelig kun 11 kr til denne portion kanelsnegle og der blev 20 stk. store lækre. Du kan købe kokosfibre klik her eller den lokale helsebiks. Det er ikke det samme som kokosmel fra supermarkedet)

En anden ting Silje og jeg tit hygger med er perleplader, men de havde ikke været fremme længe. Nu var det tid, og en af hendes drengevenner havde bestilt en ewok. Så nu har vi lavet en Hama Ewok. Se bare.

Fotograferet af Silje
Vi har brugt de guldfarvede perler perler til pelsen, og en cremehvid til hår og skæg. Kanten er mørkebrun. Det hele er lavet på en firkantet midiplade, som den her den her

Og sådan en sag, skal jo pakkes behørigt ind, når den skal bortgives til en god ven. Jamen, det er bare så nusert! Jeg vil også være 7 år og have hovedet fyldt med ideer om hvordan tingene skal foregå....
Nå, hun glædede sig i hvert fald til at komme i skole og levere pakken.

Hvis nogen skulle være i tvivl, er det selvfølgelig ewok-skoven hun har tegnet på pakken. I kan jo selv se på billedet herunder:
Billedet stammer herfra: http://www.deviantart.com/morelikethis/137418576/customization/wallpaper/fantasy?view_mode=2
Bonus tip. Jeg har lige opdaget, at perleplader og hama perler er ok billige hos cchobby.
Du kan få en firkantet perleplad for 7,5 kr (se her )
Og en pose ensfarvede almindelige perler koster 10 kr ( se dem her ). Glimmer og lir koster lidt mere. :-)

1 kommentar: