torsdag den 2. december 2010

Nisser

Jeg er lidt stolt. For en gang skyld gjorde jeg det rent faktisk.
Jeg har sådan en lidt dårlig vane, med at antyde at det næste jeg vil lave er XX og så gå igang med noget helt andet.
Det var også lige ved at ske her (der kom vidst et par hjerter i mellem), men en aften for et par dage siden, kastede jeg mig alligevel over nisserne. Det skrev jeg nemlig at jeg ville i dette indlæg:
http://brombleberries.blogspot.com/2010/11/julepynt.html
(hvor der også er link til hvordan du laver dem selv).


Jeg synes de er skønne skønne. Og ungerne er også helt vilde med dem. En yderligere fordel er, at du kan bruge løs af de helt små rester. Stykket til fødder er fx 3x14 cm.
I den oprindelige DYI er ansigterne lavet med franske knuder. Hva´det? Jeg snupsede den lette vej og tegnede med en overhead pen. Måske kan man lige ane, at den ude til højre har øjenvipper?

Ungerne ville gerne eje alle nisserne, men jeg sagde nej. I stedet fik de lov at designe deres egen version. Emil vil selv sy og tegne, så den kan jeg endnu ikke vise frem. Den er kun et udvalg af stofstrimler pt.

Bastian satte stof sammen til en meget spraglet udgave. Det er ham helt til venstre på billedet herunder. Som i kan se, har han udstyret ham med skæg og øjebryn/panderynker.

Siljes kan du også se på billedet herunder. Det er nr 2 til venstre: hun valgte fisk på maven og jordbær marie bukser, samt en flot prikket hue.

Jeg har fyldt dem med indmad fra en billig Ikea pude, men jeg vil mene at vat sagtens kan gå an i en snæver vending. Så prøv det endelig. Det er rigtig sjovt

1 kommentar:

  1. Hejsa ;0)
    Hvor er de blevet fine,dejligt min diy kunne bruges;0)
    Jeg bruger også fyld fra ikeapuderne,synes faktisk det er bedre end det dyre bamsefyld.
    Ja man skal passe på ikke at få for meget fyld i benene;0)
    Julie

    SvarSlet