onsdag den 20. april 2011

Sommer pige buks

Jeg har syet disse piratbukser til en pige på 7 år som ønsker sig lidt sommertøj. De er lavet efter Meedom bogen med foldeelastik i kanterne. Det ser måske en anelse pudsigt ud på billedet, men det fungere rigtig godt på.
De har lommer og en blød linning med en meget bred elastik.

Jeg er lidt fjollet med modellen og kunne godt finde på at lave til alle mine egne unger også. (Men så skal jeg nok lige finde ud af, hvor man køber billig foldeelastik først!?)

2 kommentarer:

  1. Lækre farver..! Stof og blonder er super billige med folde elastik. Jeg tror bare ikke de sælger til private. Men måske kunne du kontakte dem og så kan de måske fortælle dig om der er an forhandler af deres varer i nærheden af dig.

    SvarSlet
  2. Ebay! Jeg købte engang 100 meter for 80,- i forskellige farver. Det hedder fold over elastic på engelsk.

    http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=foldover+elastic&_sacat=See-All-Categories

    De fleste er 5/8" brede, det er lidt smallere end det, man typisk køber i Danmark. Bare du holder dig under 80 danske kroner ekskl. porto, så ryger du ikke i toldfælden. Her er et eksempel, du måske kan bruge:

    Ca. 36 meter for ca. 100,- inkl. porto
    http://cgi.ebay.com/Lot-38-yds-stretch-FOLDOVER-Elastic-FOE-5-8-Headband-B-/350451494754?pt=Sewing_Trims&hash=item5198896f62

    Den sælger (laceandtrims) har virkelig meget, så måske du kan skrive og spørge efter for $16 blandede godter. :-)

    SvarSlet