tirsdag den 9. april 2013

Sjovere salat med spiralizer


Er det ikke ved at være salat-tid? Jeg synes det er blevet meget sjovere at lave salat, efter jeg har fået en spiralizer. Den kan lave grønsager til en slags spaghetti strimler, og de bliver sjove (juhuu for børnene) og delikate at tygge i. Det giver en helt anden fornemmelse i salaten.

Ovenfor ser du salaten vi fik i går - ungerne var også vilde med den. (kiwien gav selvfølgelig også lidt point her). Der er gulerod, jordskok og squash i. Sammen med spæde salatblade og sorte sesamfrø.

Du kan også bruge rødbeder, og alle andre faste grønsager af en hvis størrelse.
Hvis man spiraler kartofler, kan man stege dem hurtig efterfølgende og få virkelig guf.

Jeg bruger også spiralerne i stedet for pasta, da jeg forsøger at undgå mel. (Stenalderkost i ved!)

Jeg har købt min i Urtehuset i lyngby, men de kan fås masser af steder på det store net og er faktisk billige.

Her er andre eksempler, hvor jeg har brugt min spiralizer:

og en fiskeret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar