lørdag den 1. januar 2011

Godt nytår med et nemt forklæde

Hvis du er lige som mig, så sker der ikke så meget på krea-fronten i dag. Du sidder nok et par timer og hænger foran pc´en og surfer inspiration til når du igen har energien. Selvfølgelig fordi du brugte en masse god energi i går/nat på at have en alletiders fest.
Derfor har jeg også "gemt" dette indlæg, fordi der skal være lidt nyt den 1. januar.

Det er "bare" et forklæde. Og det er ret nemt at lave. Da jeg så det, synes jeg i hvert fald det var en fed ide. Du skal bruge 2 viskestykker og et stykke stof til at lave stropper af.
Du kan se en vejledning/tutorial her:
http://polkanuts.blogspot.com/2010/04/tutorial-easy-apron.html
Jeg har sat stropperne lidt anderledes på, fordi jeg synes det gav en bedre helhed til min model. Og så har jeg ikke lavet vinklen på topstykket vinkelret, men lidt "spidsere"

Mine viskestykker kostede vidst 10 kr stk i Netto for nogle uger siden. Så et forklæde for 20 kr, er da ikke helt dårligt. (man kan jo købe 2 ekstra, så har man viskestykke og forklæde der matcher)


Ja, det er lidt svært at fotografere sig selv, så her er jeg klippet sammen :-)

Tænker, at det også er en nem måde at lave "højtids"/årstids-forklæder på. Med jule-viskestykker til jul, men påske viskestykker til påske osv...
PS. Hvis modellen ikke lige er dig, så findes der 10 forskellige gratis mønstre her:
http://www.skiptomylou.org/2010/11/02/10-free-apron-patterns/

GODT NYTÅR

Ingen kommentarer:

Send en kommentar