lørdag den 18. september 2010

Til lykke mor!

Min dejlige mor havde fødselsdag i går. HURRA og TIL LYKKE til hende.
Og det var ikke lykkedes mig at få en ønskeseddel ud af damen, så jeg havde kreeret lidt til hende. (Og kom videre med at rydde ud i resterne, da jeg ikke havde tid til ny-indkøb)

  • Taske (Link til tutorial og beskrivelse af modificeringer længere nede )
  • Lommeletholder
  • Mindre taske med trykknap - fx til at samle alle tingene der bliver væk fra bunden af tasken. Det fine guldmønsterede stof er "Designers Guild". En rest forstås! Den lille taske var fyldt med sjove hårting. Store spænder og flotte elastikker.


 

 
  • Dertil kommer en mobilholder/taske, som der ikke er billede af.
  • Og en lille digital billedremviser. Nøglering i hjerteform. Som man lige kan hive op af tasken og vise veninderne sine børnebørn! Inde i tasken er en lille strop til fx nøgler - der hang den i.
Og der er selvfølgelig også en lomme inde i tasken.
 

  
Sådan laver du en lignende taske og får afsat nogle af dine smukke rester:
 
Tag udgangspunkt i denne tutorial:
 
http://gretelies.blogspot.com/2008/03/zum-mitmachen-da-so-viele-danach.html


I stedet for Gretelies mål, har jeg brugt målene :

 
Øverste stk 56* 8 cm(hendes hedder 72*10)

 
og de nederste er 38 cm lange * 20 cm høje (mod hendes 49*36)

Dette giver en taske der er mere "dametaske-agtig" i størrelsen.
Anvender du hendes model, bliver den mere i størrelse "indkøbsnet" (som den jeg har lavet her: http://brombleberries.blogspot.com/2010/05/en-taske-til-mig.html )

Jeg har tidligere vist min egen formindskede model (her http://brombleberries.blogspot.com/2010/05/taske-amok.html ), og den har en lang skulderstrop, i stedet for 2 håndtag. Da jeg var færdig med min mors, fortrød jeg, at jeg ikke også have givet hende den lange strop. Det er rigtig fedt!

Prøv det- det er faktisk ikke ret svært og du får en meget personlig taske. Den kan endda laves vendbar om du ønsker. (men personligt ender jeg altid med at få en favoritside)

 

2 kommentarer:

  1. Ih nogle fine ting Malene, heldig mor! Jeg må vist i gang med en taske kan jeg godt se :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det en fin taske, og den røde knap giver da lige prikken over Iét. Jeg synes virkelig den er super flot.

    SvarSlet