søndag den 6. februar 2011

En bog som gjorde indtryk

Nu sidder jeg lidt her og føler mig som en copycat. Har nemlig de sidste par måneder, bemærket af flere af de blogs jeg følger, har anbefalet en bog, hvilket jeg i starten fandt lidt overraskende mit i alt krea-stoffet. Men i onsdags, mens Silje så tornerose og andre "åh, jeg er så syg mor" ting i fjernsynet, sad jeg bag hende og læste i denne bog.
Den gjorde indtryk på mig, på en måde, så jeg bare må fortælle verden om den.


Den hedder "Min fucking familie" og egentlig en ungdomsbog. Jeg holder mig nu ikke for fin til ungdomsbøger og de finder med jævne mellemrum forbi til stor tilfredsstillelse.
Denne her var dog mere end bare underholdning. Den gjorde virkelig indtryk. Den er stærk, spændende, fascinerende, frastødende og medrivende..
Den handler om en dreng født i en pigekrop. Hans reaktioner på sin situation, både den indre og de mange udfordringer hans familie giver ham på alle mulige måder, ved at være som de er. SÅdan meget kort fortalt. Du kan google den, læse denne anmeldelse som oprindelige inspirerede mig.... eller endnu bedre: Læse den selv!!
Den er forholdsvis hurtigt læst og kan lånes på biblo!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar